tisdag 4 december 2012

En ledig dag

Idag hade vi vuxna ledig dag och det är egentligen då allt praktiskt som ett familjeliv med två heltidsarbetande föräldrar ska ske. Ni vet tvätta, städa, handla, ordna med bilen, göra ärenden, ringa… Men vi trotsade detta på förmiddagen och åkte till våra vänner och grannar Jenny & Jeff för att var med på fårklippningen. En underbar lisa för själen och så låååångt ifrån perfektionismen på gourmetrestaurangen. Det här är vårt Nya Zeeland, som vi känner det sedan våra fyra tidigare resor. Får borde användas i förebyggande syfte mot utbrändhet, det finns få djur som kan inge att sånt lugn som de!
Ola hamnade vid sorterarbordet och Ingrid bakom kameran.

Längste ner i fotoraden hittar ni bästa polarna – före & efter! Man kan kalla det konkret arbetsresultat.




















3 kommentarer:

  1. Hej på Er!

    Det vore nåt för mig, att umgås med lite fårskallar. Ser urmysigt ut och vad mycket fint garn det ligger där som man sticka av mycket fint av.

    När jag kom till sista bilden skrattade jag högt. Dom ser lite förundrade ut där de står nakna med öronen rakt ut.

    Här är det kallt och det snöar, riktigt vackert adventsväder.
    Passade extra bra att göra pepparkaksdegen i kväll som får stå och vila några dagar.

    Jag har fått till riktig fina surdegsbröd i höst och känner mig väldigt stolt! Varje gång tänker jag på Er när jag plockar fram jäskorgen som är inhandlad hos Er.
    Måste bara komplettera med någon mer.

    Ha det gott där på andra sidan.

    Varma snöiga hälsningar från

    Caroline

    SvaraRadera
  2. Hej på er där nere.
    En ledig dag är aldrig fel. Ni ser ju ut att kunna fylla även dessa dagar.

    Hälsningar från Istanbul
    Sune
    Ps jag är på "semester" Ds

    SvaraRadera